donderdag 7 juni 2012

Zwangerschapstekenen

Vanochtend voor het eerst overgegeven, ik kan er niet meer omheen: ik ben echt zwanger!


Wat zijn nou de tekenen van zwangerschap?

Per persoon en per zwangerschap kan dit heel erg verschillen. Het enige dat echt zekerheid biedt is een zwangerschapstest. Het is wel belangrijk om niet te snel een test te doen. Daarmee bedoel ik dat je minimaal 1 dag over tijd moet zijn. Daarvoor kan de test zeggen dat je niet zwanger bent terwijl je het wel bent. Zonde van het geld om te vroeg een test te doen! Er zijn wel bepaalde tests op de markt die eerder een zwangerschap vast kunnen stellen.


Zwanger? Test al 6 dagen voor je nod!


Andere tekenen:

- Het wegblijven van de menstruatie
- Misselijkheid en braken
- Trek in bepaalde etenswaren. 
- Overgevoeligheid voor bepaalde geuren en smaken. Praktijkvoorbeeld:


Tijdens zwangerschap 1 en 3 vond ik de smaak van kraanwater smerig. Er zat een vieze bedorven smaak aan. Nooit eerder had ik dat opgemerkt! Qua geuren kon ik de geur van de vriezer niet uitstaan. Alles wat in de vriezer had gelegen rook zo vies en kon ik niet door mijn keel krijgen.

- Gevoelige en grotere borsten.
- Bij borstvoeding kan het zijn dat het kindje dat borstvoeding krijgt de melk niet meer lust. Bij een zwangerschap verandert de samenstelling van je melk. In sommige gevallen kan het zelfs gevaarlijk zijn om een kind borstvoeding te geven bij een zwangerschap. Maar dat gaat lang niet voor iedereen op!
- Vermoeidheid
- Lichte krampen in de baarmoeder. 

Dit zijn de meest voorkomende tekenen. Doe een test om zekerheid te krijgen! Wanneer iemand zich loopt te stressen dat zij misschien zwanger is dan kan de menstruatie langer wegblijven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten