dinsdag 5 juni 2012

Gezond zwanger zijn met vitamientjes en visolie

Mijn eerste zwangerschapsaankoop is binnen. Het is nog veel te vroeg voor kleertjes en andere baby accessoires dus investeer ik eerst in mezelf. Een gezonde mama = een gezonde baby.




Vitamientjes

De vorige zwangerschap kreeg ik een tip van een vriendin om vitaminen voor aanstaande mama's te slikken. Een combinatie van verschillende vitamientjes maken mama en baby gezond! Foliumzuur (wat vitamine b11 is) is heel belangrijk voor de baby ter voorkoming van een open ruggetje. Foliumzuur zit in de meeste multi-vitaminen. Zelf koos ik ervoor daarbij visolie te nemen. Visolie (omega vetzuren) heeft talloze profijten voor jezelf en (nog belangrijker) voor de baby.

Visolie gezond voor mama en baby

Vanaf de eerste maanden zwangerschap worden de hersenen gevormd van de baby.Visolie is essentieel bij de ontwikkeling van de hersenen van de baby. Er wordt gesuggereerd dat visolie de baby intelligenter zou laten worden. Dit is (nog) niet bewezen maar wie weet krijg je een kleine Einstein! Visolie zou ook helpen tegen autisme. Daarnaast zou visolie helpen ter voorkoming van een vroeggeboorte.
Daarnaast zijn er gezondheidsvoordelen voor de mama zoals: verminderde kans op kanker, depressies, reuma, voorkoming hart- en vaatziekten, nierziekten en COPD.

Davitamon heeft een combinatiepil van vitaminen en visolie in een! Dit is mijn persoonlijke favoriet:


 Te koop op de onderstaande link:


Zwangerenkids.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten